Veel Nederlanders voeren een constante strijd tegen de calorieën. Zeker na een warme zomer, waarin de barbecue lekker heeft gebrand, mogen er vaak wel weer wat kilo’s vanaf. Afvallen lijkt zo simpel: je eet minder en beweegt meer. Nu is dat natuurlijk ook zo, maar vaak komt er wel wat meer bij kijken. Zo is eten bij sommige mensen een gewoonte, waar ze maar moeilijk vanaf komen. Wil jij hulp bij afvallen? Hieronder lees je vijf handige tips om snel en verantwoord af te vallen:

  • Schrijf op wat je eet
  • Zorg voor afleiding
  • Beloon jezelf
  • Combineer afvallen met sport
  • Kies een trainer

Wil jij hulp bij afvallen? De eerste stap moet je toch echt zelf zetten. Houd om te beginnen een dagboek bij, waarin je opschrijft wat je die dag hebt gegeten en hoe lekker je dat vond. Je zult merken dat je meer geniet van de gerechten die je eet, als je minder vaak eet. Op termijn wordt het makkelijker om de gezonde keuze te maken, omdat je lijf daar echt zin in heeft. Dat is anders wanneer je iedere dag veel ongezond eten binnenkrijgt. Je hebt dan niet langer honger, alleen nog lekkere trek. Door op te schreven wat je eet en wat je daarvan vond, maak je dit voor jezelf zichtbaar. Ook doorbreek je het patroon van onbewust eten. Als je alles bij moet houden, probeer je de snacks tot een minimum te beperken! Verder is het belangrijk om te zorgen voor afleiding. Wil jij hulp bij afvallen? Zorg dan dat je overdag wat te doen hebt. Ga bij een goede vriendin langs, of ga gezellig bij je ouders eten. Veel mensen mijden sociale situaties tijdens een dieet, terwijl het juist verstandig is om afleiding te zoeken!

Hulp bij afvallen: zoek een beloning

Heb je een week gezond gegeten, dan is de verleiding groot om in het weekend te zondigen. Probeer dat echter niet te doen, maar zoek naar een andere beloning. Zet het geld dat je bespaart opzij en ga daarvan een dagje uit, of een weekendje weg. Dit sluit mooi aan op tip twee, omdat je dan direct zorgt voor de nodig afleiding. Hulp bij afvallen komt niet alleen van buitenaf: je kunt jezelf ook helpen door jezelf te motiveren. Probeer het dieet ook altijd te combineren met genoeg beweging. Wanneer je minder eet, neemt de verbranding van je lichaam ook af. Je verliest dus eerst veel kilo’s, omdat je minder consumeert, maar dat effect neemt al snel af. Wanneer je ook sport, blijft je vetverbranding op peil. Tot slot: kies een trainer uit. Wil jij hulp bij afvallen? Zoek dan naar een vriend of vriendin die bereid is om je bij te staan. Ga een paar nachten bij diegene logeren, zodat je geen excuus hebt om ongezond te eten. Met een goede trainer houd je een strikt dieet een stuk langer vol!

Een erkende specialist

Nog steeds op zoek naar hulp bij afvallen? Neem dan eens contact op met Gezond West! Op hun website, gezondwest.nl, lees je meer over de werkwijze van dit bedrijf en de hulpmiddelen die zij hanteren. Ook krijg je meer informatie over het opbouwen van spiermassa en het aanpassen van eetgewoontes. Wil jij hulp bij afvallen? Dan ben je hier dus aan het juiste adres! Klik snel op bovenstaande link en vul het contactformulier in. Je krijgt snel bericht terug en kunt dan een afspraak maken voor een intakegesprek. Tijdens dat gesprek wordt jouw route naar een gezond gewicht uitgestippeld!